Lång resa hem igen.

Igårkväll var det meningen att jag och mamma skulle åka tillbaka till Stockholm. Vi hade tänkt att åka ganska sent på kvällen så att vi skulle slippa all påsktraftik. Det slutade inte riktigt som vi hade tänkt.
Igår på dagen fick vi lite besök av några grannar vars barn med familj var på väg hem vid ungefär vid lunch. Vi fick då höra av grannarna att de inte än hade kommit på E4 och klockan var 3. De sa att det nästan inte rörde sig alls, det stog helt still. Det var alltså stopp på hela E4. Tiden vi skulle åka vid var först vid 5 men vi ändrade oss att åka klockan 7 istället för då borde trafiken ha lättat lite i alla fall, trodde vi. När klockan var 7 så var vi färdigpackade och på väg hem mot Stockholm. Det brukar ta ca 3½ timmar att ta oss hem från Ljusdal. När vi kom till ett ställe som heter Tönnebro så behövde vi gå på toaletten. När vi kör in på parkeringen och tittar upp på E4:an så ser vi bara en lång kö där bilarna kör i max 20km/h och stannar när de ser kön. Där bestämde vi oss för att åka tillbaka till Ljusdal för vi kände inte för att göra en likadan rasa som förra gången det var kaos i trafiken. Då tog det oss 13 timma att ta oss hem. Vi bestämde oss för att istället åka hem till mammas syster igen och sova ut och sen åka nästa dag så tidigt som möjligt. Men det blev inte så tidig, hehe vi åkte vid 8 och var hemma ungefär vid 12. Men meningen var att vi skulle vara i Stockholm vi 9 ungefär så att jag bara skulle vara en timme sen till skolan men det slutade med att jag istället råkade bli ledig en dag till :S.
Nu sitter jag hemma och tittar på tv. Jag är verkligen helt slut i kroppen efter träningen med min morbror igår. Även fast jag har sovit och suttit still mer än halva dagen så är jag helt slut. Jag ska försöka att packa upp min väska i alla fall så att man gör någon nytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0